Skip to main content

MSTAS 2015

Editörler: Sevil Yazıcı, Canan Akoğlu, Ayşe Özbil Torun, Işılay Tekçe, Ümit Ceren Bayazıtoğlu

Dil: Türkçe

Sayfa Sayısı:225

Baskı:2015

ISBN: 978-605-5625-07-8

 

 

 

 

 

 

 

Özyeğin Üniversitesi tarafından yayınlanan kitap, 25-26 Haziran 2015 tarihlerinde ÖzÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi tarafından düzenlenen “Sürdürülebilir Sayısal Ekolojiler: Sayısal Tasarım, Malzeme ve Başarım” temalı, IX. Mimarlıkta Sayısal Tasarım Ulusal Sempozyumu’na kabul edilmiş bildirileri kapsamaktadır. Kitabın editörlüğünü, MSTAS 2015 Düzenleme Kurulu’nu oluşturan Yrd. Doç. Dr. Sevil Yazıcı, Yrd. Doç. Dr. Canan Akoğlu, Yrd. Doç. Dr. Ayşe Özbil Torun, Yrd. Doç. Dr. Işılay Tekçe ve Ar. Gör. Ümit Ceren Bayazıtoğlu üstenmiştir. Kitapta, ülke genelinde mimarlıkta sayısal tasarım alanındaki güncel araştırmaları ve uygulamaları içeren toplam 17 bildiri yer almaktadır.

Oturum 1

  • Performansa Dayalı Sürdürülebilir Kavramsal Tasarım Eğitimi / Performative, Sustainable Conceptual Architectural Design Education -Salih Ofluoğlu
  • A Decision Support Model for Elevator System Design in Tall Buildings Yüksek Binalarda Asansör Sistemi Tasarımı İçin Karar Destek Modeli -Ayşe Çolakoğlu, Georg Suter, Gülen Çağdaş
  • Kalabalıkların Tahliye Durumlarına Aykırı Bir Yaklaşım: Kapı Önü Engeli / Contrary Approach to Evacuation Status of the Crowd: Doorway Obstacles -İlker Erkan

Oturum 2

  • Parametrik Yaklaşımlarla Topoğrafya Arayışları Seeking Topographies with Parametric Approaches -Belinda Torus, Suzan Girginkaya Akdağ
  • Tasarım Bilgisinin Geri-Dönüşümünde Prototipler: A-CHORD Katlanabilir Ahşap Yüzeyler İçin Bir Prototip Deneyimi / Prototypes in the Recycling of Design Knowledge: A-CHORD A Prototype Experience for Wooden Folding Surfaces -Fulya Özsel Akipek, Tuğrul Yazar
  • Tasarım Eğitiminde Sürdürülebilir Geometri Eğitiminin Kurgulanması ve Bilgisayar Destekli Tasarım Ortamı ile İlişkilendirilmesi / Constructing a Sustainable Geometry Education within Design Education and Its Correlation with Computer Aided Design Medium -Fahriye Oya Kuyumcu
  • Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde OpenSimulator Yazılımının Öğrenmeyi Kolaylaştırıcı ve Teşvik Edici Bir Eğitim Aracı Olarak Kullanılmasına İlişkin Model Önerisi / Employing OpenSimulator as a Facilitating and Engaging Learning Tool for Landscape Architecture Education -Muhammed Ali Örnek, Yasin Çağatay Seçkin

Sürdürülebilir sayısal ekolojiler: sayısal tasarım, malzeme, başarım MSTAS 2015

Oturum 3

  • Tarihi Kentsel Dokularda Çevresel Verilerin Sayısal Araçlarla Yorumu Interpretation of Environmental Data in Historic Towns with Digital Tools -Pınar Çalışır, Gülen Çağdaş
  • Hesaplamalı Mimarlık ve Fraktal Kurgular / Computational Architecture and Fractals -Bilge Müge İçmeli, Tuğçe Pekdoğan
  • Sayısal Teknolojilerle Sinan’ı Anlamak Understanding Sinan through Digital Technologies -Özgür Ediz

Oturum 4

  • Doğal Sistemlerden Öğrenmek: Parametre, Kural ve İlişkiler / Learning from Nature: Parameters, Rules and Relationships -Sevil Yazıcı
  • Doğadan Esinli Tasarımda Etkileşimli Strüktürler / Interactive Structures in Nature Inspired Design -Hülya Oral, Erhan Karakoç
  • Doğadan Esinli Geleneksel ve Sayısal Tasarım Yöntemlerinin Yaşam Kriterlerine Göre Değerlendirilmesi Evaluation of the Nature-Inspired Traditional and Computational Methods According to Life Criterions -Serbülent Vural, Güneş Mutlu Avinç
  • Performansa Dayalı Adaptif Bina Kabuğu Tasarımı için bir Model / A Model for Designing Performance Based Adaptive Building Envelope -Erhan Karakoç, Gülen Çağdaş

Oturum 5

  • Evrimsel Yaklaşımların, Çok Kriterli Mimari Tasarım Problemleri Üzerinden Tartışılması / Discussion of Evolutionary Approaches By Means of Multi-Criteria Architectural Design Issues -Orkan Zeynel Güzelci
  • Evrimsel Tasarım ve Toplumsal Kimliğin Kurguya Entegrasyonu / Evolutionary Design and Integration of Cultural Identity -Gizem Akgün
  • Görsel-İşitsel Analoji: Kuş Sesi Örüntüleri Üzerine Sinestetik Deney Audio-Visual Analogy: Synesthetic Experiment on Birdsongs -Seçkin Maden
Doç. Dr. Sevil Yazıcı
 Lisans derecesini 1999-2003 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi, Mimarlık, yüksek lisans derecesini 2004-2006 yılları arasında Architectural Association Schoolof Architecture, doktora derecesisini ise 2009-2013 yılları arasında İstanbul Teknik Üniversitesi'nden almıştır. 
Doç. Dr. Canan Akoğlu
Canan Akoğlu lisans ve yüksek lisans derecelerini Yıldız Teknik Üniversitesi, doktora eğitimini ise İstanbul Teknik Üniversitesi'nde almıştır. 2013-2016 yılları arasında Özyeğin Üniversitesi bünyesinde Doçent olarak görev almıştır.
Doç. Dr. Ayşe Özbil Torun 
Lisans derecesini 2000 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık, yüksek lisans derecesini 2002 yılında Ortadoğu Teknik Üniversitesi Mimarlık bölümünden aldıktan sonra doktora derecesini Georgia Institute of Technology’den 2010 yılında almıştır. Northumbria Üniversitesi’ne 2017 yılında katılmadan önce Okan Üniversitesi (2010-2013) ve Özyeğin Üniversitesi’nde (2013-2017) görev yapmıştır.
 Dr. Öğr. Üyesi Işılay Tekçe
Dr. Işılay Tekçe, lisans derecesini İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nden 2000 yılında ve yüksek lisans derecesini İTÜ Mimarlık ABD Proje Yapım ve Yönetimi Yüksek lisans Programı’nda 2002 yılında almıştır. İTÜ Yapı Bilimleri Programı’nda yaptığı doktora sırasında aldığı Rektörlük Yurtdışı Araştırmaları Destekleme Bursu ile 2005 yılında University of Reading’de ziyaretçi araştırmacı olarak bulunmuştur ve 2010 yılında doktora derecesini almıştır.
 Ümit Ceren Bayazitoğlu
Ümit Ceren Bayazitoğlu lisans derecesini 2009 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Bölümünden almış, ardından İTÜ Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programına devam etmiştir.