Skip to main content

MİTA 2015

Editörler: Güliz Özorhon, İlker Fatih Özorhon, Ümit Ceren Bayazıtoğlu

Dil: Türkçe Baskı: 2016

Sayfa Sayısı: 389

ISBN: 978-605-5625-08-5

 

 

 

 

 

 

 

 

Özyeğin Üniversitesi tarafından yayınlanan kitap, 16-17 Nisan 2015 tarihlerinde ÖzÜ Mimarlık ve Tasarım Fakültesi tarafından düzenlenen "Mimari Tasarım Araştırmaları: 21. Yüzyıl" Ulusal Sempozyumu’na kabul edilmiş bildirileri kapsamaktadır. Kitabın editörlüğünü, Doç. Dr. Güliz Özorhon, Doç. Dr. İlker Fatih Özorhon ve Ar. Gör. Ümit Ceren Bayazıtoğlu üstenmiştir.

  • Önsöz -Orhan Hacıhasanoğlu
  • Mimari Tasarım Araştırmaları Paneli -Moderatör: Alper Ünlü
  • Çevre-Davranış Teorileri ve Mimari Tasarım -Alper Ünlü
  • Dünyadaki Değişim ve Dönüşümler: Mimari Tasarım Stüdyoları -Hülya Turgut
  • Mimarlık Eğitimi ve Pratiğinde Diyalog Arayışları -Neslihan Dostoğlu
  • Mimari Tasarımda Metodoloji: Kısa Tarihçe -Nur Esin
  • Tasarım Eğitiminde Disiplinlerarası Etkileşim ve Enformel Eğitimin Katkısı --Tülin Görgülü

 

1. Oturum | Mimari Tasarım Araştırmaları Temel Bilimler İlişkisi

Oturum Başkanı: Neslihan Dostoğlu

 

  • Bilmenin Ötesinde: Tasarım Araştırmalarına Dayalı Bir Mimarlık Pratiği Artık Hayal Olmamalı Beyond Knowing: Research Based Architectural Practice Should Not Be A Dream Anymore --Orçun Kepez
  • Türkiye’deki Lisansüstü Mimari Tasarım Programları Üzerine Bir İnceleme An Analysis on Postgraduate Architectural Design Programs in Turkey -Güliz Özorhon
  • Mimari Tasarım Araştırmalarında Gençler: 2000-2014 Dönemi Yüksek Lisans Tez Çalışmaları Young Researches in Architectural Design Research: 2000-2014 Period Postgraduate Theses  -İlker Fatih Özorhon, Güliz Özorhon, Orhan Hacıhasanoğlu

 

2. Oturum | Mimari Tasarım Araştırmalarında Teknoloji

Oturum Başkanı: Tülin Görgülü

  • Tasarım Sürecinde Stüdyo Kültürü ve Teknolojinin Bu Sürece Etkileri Studio Pratice in Design Process and the Effect of Technology on This Process  -Orkunt Turgay
  • Dijital Çağda Mimari Tasarım Eğitimi Aktörleri, Araçları ve Mekanları: ütopyaLAB sanal platformu aracılığı ile mimari bilgi oluşturma, saklama, paylaşma ve dönüştürme modeli Actors, Tools and Spaces of Architectural Design Education in Digital Age: utopiaLAB virtual platform as a model of communication hub for architectural knowledge -Melis Baloğlu
  • Temel Tasarım Stüdyosunda Bir Öğrenme Biçimi Olarak Öykünme: Biyomimesis Analogy as a Learning Method in the Basic Design Studio: Biomimesis -Andrée Sonad Karaveli, Gülşen Şenol, Nur Yavuz
  • Havalimanı Terminal Yapıları Tasarımını Etkileyen Faktörler The Factors Affecting to the Airport Terminal Building’s Design -Nur Banu Özdemir, Asena Soyluk

 

 3. Oturum | Mimari Tasarım Araştırmalarında Tasarım Stüdyoları

Oturum Başkanı: Nur Esin

 

  • Metinlerden Mekana: Öğrenme Manifestoları Tasarım Stüdyosunu Şekillendirebilir mi? From Text to Space: Can Students’ Manifests of Learning Space the Design Studio -Orçun Kepez, Selin Tunalı Üst 
  • Mimari Tasarım Stüdyosunun Bütünleştirici Bir Öğrenme Mekanı Olarak Kurgulanması: Beşeri ve Sosyal Bilimlerle Entegrasyon Konusu Organization of Architectural Design Studio as an Integrative Learning Environment: The Integration Issue with Humanities and Social Sciences -Derya Yorgancıoğlu
  • Mimari Geometri Dersinin Tasarım Dersleri ile Olan İlişkisinin Değerlendirilmesi Evaluation of the Relationship Between Architectural Geometry Course and Architectural Design Courses -Andrée Sonad Karaveli, Ayçe Döşemeciler
  • Mimari Tasarım Eğitiminde ‘İnformel’ Bir Faaliyet Olarak Kültür-Mekân Aktiviteleri: “Bir ‘Palimpsest’ Kent Olarak İstanbul’da Gelecek Artık Eskisi Gibi Değil” Culture-Space Meetings as an Informal Activity in Architectural Design Education: “The Future in not What It is Used to Be in Istanbul as a Palimpsest City” -Hülya Turgut, Esra Akbalık, Emel Cantürk, Hale Sinirlioğlu

 

4. Oturum | Bilişim ve Mimari Tasarım Araştırmaları Etkileşimi

Oturum Başkanı: Hülya Turgut

 

  • Mimarlık ve Teknoloji Arakesitinde Sayısal Araçlar: Sayısal Araçların Mimari Tasarım Süreci ile Bütünleştirilmesi Digital Tools in the Intersection of Architecture and Technology: Integration of Digital Tools with Architectural Design Process -Sevil Yazıcı
  • Mimari Tasarımda Veri Madenciliği ve Görselleştirme Teknikleri: Kentsel Dönüşüm Sürecinde Mekansal Haritalama / Data Mining and Visualization Techniques in Architectural Design: Spatial Mapping in Urban Renewal -Kenan Göçer, Özgür Göçer
  • Açık Olma Halleri: Tasarım Pratiklerinde Açık Kaynak Kültürü Üzerine Bir Değerlendirme / The States of Openness: An Evaluation of Open Source Culture in Design Practices -Hatice Cansu Cürgen
  • Mimari Tasarım Eğitiminde Bilgisayar Kullanımı ve Etkileri Effects of Computer Usage in Architectural Design Education -Cemaliye Sunalp Gürçınar, M. Selen Abbasoğlu Ermiyagil
  • Temel Tasarım Eğitimi Bağlamında Hesaplamalı Tasarıma Geleneksel Bir Giriş A Traditional Introduction to Computational Design in Context of Basic Design Education -Şafak Uysal, Fulden Topaloğlu

 

5. Oturum | Mimari Tasarım Araştırmalarının Disipliner, Disiplinlerarası, Disiplinlerüstü Düzeyde Kurgulanması

Oturum Başkanı: Murat Şahin

 

  • Avangart Moda Tasarımı ve Çağdaş Tekstil Mimarlığı Etkileşimleri: Biyo-Strüktürel Esnek Mekan Interactive Relations Between Avantgard Fashion Design and Contemporary Textile Architecture: Bio-Structural Flexible Space -Ali Devrim Işıkkaya
  • Giyilebilir Mimarlıklar / Mimari Giysiler: Moda Tasarımı ve Mimarlığın Karşılıklı Etkileşimi / Wearable Architectures / Architectural Cloths: The Interaction between Fashion Design and Architecture -Ozan Avcı
  • Disiplinlerarası Tasarımı Keşfetmek: Tasarım Araştırmaları İçin Bir Çerçeve Öneri Exploring Interdisciplinary Design: A Research Framework for Design Studies -Altuğ Kasalı
  • Disiplin-Ötesi Tasarım Yaklaşımları ve “Bahar Atölyeleri”nde Öne Çıkan Eğilimler Transdisciplinary Design Approaches and Prevailing Tendencies in “Vernal Workshops” -Can Altay, Avşar Gürpınar
  • Toplu Konutlarda Açık Alan Rüzgar Konforunun Sağlanması Creating Comfortable Open Spaces in Terms of Wind in Mass Housing Settlements -Raşide Çaçan, Gülay Zorer Gedik, Fatih Kiraz
  • MOBBİG Mımarı ̇ Tasarim Stüdyolari Çalışma Grubu Semınerı “Mimari Tasarım Stüdyolarını Tartışmak...” 

Moderatör: Hülya Turgut Hülya Turgut, Beril Özmen, Demet Mutman, İlker Fatih Özorhon, Mehtap Özbayraktar

  • Mimari Tasarım Stüdyosu ve Mimar Olmak… -Belkıs Uluoğlu
  • Computare: Mimarlık Eğitimi ve Teknoloji -Şebnem Yalınay Çinici
  • Burası, Orası, Burası [IST, NY, IST] Mimarlık ve Mimarlık Eğitimine Genç Retrospektif Bir Bakış -Ali Dur

 

Doç. Dr. Güliz Özorhon
Dr. Güliz Özorhon, lisans eğitimini 2000 yılında, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nde bitirmiş, Yüksek Lisans eğitimini Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Yapı Fiziği ve Malzemesi Programı’nda “Güneş Etkisine Bağlı Yapı Kabuğu Oluşumu ve Malzeme Seçim Kriterleri” adlı çalışması ile 2003 yılında tamamlamıştır. 
Dr. Öğr. Üyesi İlker Fatih Özorhon
Dr.İlker Fatih Özorhon lisans eğitimini 2000 yılında, Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nde bitirmiş, Yüksek Lisans eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi, Bina Bilgisi Programı’nda “Mimari Mekan Kimliğini Belirleyen Yönüyle Doğal Işık” adlı çalışması ile 2002 yılında tamamlamıştır. Doktora eğitimini ise 2002-2008 arasında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimari Tasarım Programı’nda yapmış ve “Mimarlıkta Özgünlük Arayışları: 1950-60 Arası Modernliği” adlı çalışması ile tamamlamıştır.
Ümit Ceren Bayazitoğlu
Ümit Ceren Bayazitoğlu lisans derecesini 2009 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Bölümünden almış, ardından İTÜ Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programına devam etmiştir.